نکته ی دیگه در باره ی این مطلب اینه که مهر تاییدیه بر این جمله ی معروف : “یک بنای ماسونی از تمام جهات ماسونیست و نه فقط در چند نقطه ی خاص”
دیوان عالی اسرائیل :
دیوان عالی اسرائیل به وسیله یک خانواده بانفوذ یعنی خانواده روچیلد ایجاد شد . در مذاکراتی که میان آنها و اسرائیل انجام شد , توافقی برای اهدای یک ساختمان با این سه شرط صورت گرفت : می بایست انتخاب نقشه ساختمان و تعیین مکان آن توسط آنها انجام شود. دیگر اینکه از معماران مورد نظر آنها استفاده شود و نیز هزینه ساخت این بنا کاملا محرمانه باقی بماند. دلیل قرار دادن چنین شروطی روشن است: ساختمان دیوان عالی در واقع معبد آئین سری ماسونیست. بنائی ساخته ی دست برگزیدگان برای برگزیدگان.
…
…
شدر سال ۱۹۹۲ ساختمان دیوان عالی در اورشلیم ، مقابل ساختمان قانونگذاری اسرائیل ساخته شد. معماری ویژه این بنا تحسین منتقدان را به سبب استفاده از تقابل روشنائی در برابر تاریکی , تلفیق خطوط صاف و منحنی و ترکیب معماری قدیمی در برایر معماری نوین برانگیخت . با این وجود تقریبا تمامی منتقدین و روزنامه نگاران از اشاره به نمادهای اسرار آمیزی که در همه جای این سازه خود نمائی می کرد ، طفره رفتند . مبانی فراماسونی و ایلومیناتی در موارد بسیاری در معماری این بنا تجسم یافته که هر گونه شبهه ای را درباره ماهیت سازندگان آن را از بین می برد.
خانواده روچیلد:
خانواده روچیلد یک خاندان آلمانی از نژاد یهودی هستند که پایه گذار بانکداری جهانی و گردش سرمایه می باشند. نوادگان مایر آمشل روچیلد (۱۷۴۴-۱۸۱۲) در تمام اروپا گسترش یافته و به بازیگران اصلی صحنه های اجتماعی , سیاسی و اقتصادی در این قاره تبدیل شدند . آنها با برقراری روابط نزدیک با افراد ذی نفوذ در حاکمیت ، در کشور هائی چون انگلستان ، اتریش ، فرانسه و ایتالیا در واقع قدرت پنهان اغلب وقایع سیاسی در کشورهای اخیر محسوب می شدند.
خاندان روچیلد یکی از بنیانگذاران جنبش صهیونیسم و فعالترین حامی تشکیل کشور اسرائیل می باشد. جیمز ا.دو روچیلد تامین کننده بودجه ساخت بنای “کنست” مهمترین ساختمان سیاسی اسرائیل است. ساختمانی که درست روبروی ساختمان دیوان عالی اسرائیل بوده که مخارج آن توسط عضو دیگری از این خاندان به نام دوروتی دو روچیلد تامین شده است.
…
…
در همین منطقه از اورشلیم و در امتداد خط فرضی عمود بر محل ساختمانهای دیوان عالی و مجلس قانونگذاری اسرائیل موزه راکفلر (دیگر خانواده با نفوذ) قرار دارد.
حال می توان حدس زد که این منطقه متعلق به چه کسانیست!
چند سال قبل جری گلدن در مقاله ای به ساختمان دیوان عالی اسرائیل به ویژه مفاهیم پنهان معماری آن پرداخت. با مطالعه ی چنین سازه هائی به سرعت می توان متوجه موضوعاتی شد که دائما تکرار می شوند: روشنائی ، هرم (هرم جهانبین) ،صعود ، اعداد ۱۳ یا ۳۳ ، نماد باروری و غیره . بنای دیوان عالی اسرائیل نیز شامل این زمینه ها و نمادهای دیگر است.
مسیری به سوی روشنیدگی:
سفر به درون ساختمان دیوان عالی در حقیقت سیری نمادین به سوی روشنیدگی (ایلومیناتی) است . “هدف” غائی این سیر صعود به بالای هرمیست که بر بام این ساختمان واقع شده است . رسیدن به جائی که در معبد یهود مقدس ترین مکان خواهد بود.
بر روی نوک هرم از هر طرف سوراخی وجود دارد که بیانگر مفهوم “چشم شیطان” در معماری ماسونی است (مشابه تصویری که بر روی اسکناس یک دلاری دیده ایم).
…
…
اکنون با گذر از میان این مسیر از “کفر” به سوی روشنی می رویم .
پلکانی از تاریکی به نور:
در بدو ورود به ساختمان دیوان ، خود را در مکانی تاریک خواهید یافت در حالیکه روبروی شما پلکانی است که به یک منبع نور ختم می شود.
…
…
با بالا رفتن از پله ها, بیننده به تدریج از عمق تاریکی به سوی نور باشکوه آفتاب قدم می گذارد . تعداد پله های این پلکان مجموعا ۳۰ عدد می باشد که بیانگر ۳۰ مرحله مقدماتی فراماسونری است . مراحلی که طی آن کفر با عبور از عمق تاریکی زندگی مادی به سوی نور حکمت و فرزانگی کمرنگ می شود . می دانیم که فراماسونری متشکل از ۳۳ مرحله است که بعدا به سه مرحله نهائی این ساختار خواهیم پرداخت. در سمت راست پلکان از سنگهای باقیمانده از اورشلیم باستانی استفاده شده در حالیکه سمت چپ آن دیواری مدرن و صاف است . این موضوع نشانگر این است که اصل آموزه های آئین سری مشمول گذر زمان نبوده و از دوران باستان به امروز رسیده است.
با یکبار صعود از پلکان هر بیننده ای با مشاهده ی منظره فوق العاده ی اورشلیم شگفت زده خواهد شد. به صورت نمادین ، انسان هدایت شده به “بینش روحانی” نائل می شود.
…
…
روی کف اتاق خطی ست که با دنبال کردن آن به کتابخانه می رسیم . جائی که درست زیر هرم قرار گرفته است.
کتابخانه:
…
…
کتابخانه به سه سطح تقسیم شده است که بطور نمادین اشاره به سه مرحله نهائی فراماسونری دارد(مراحل سی و یک , سی و دو و سی و سه) . سطح اول به وکلا و سطح دوم به قضات اختصاص داشته و کتب موجود در سطح سوم تنها برای قضات بازنشسته قابل استفاده است. استفاده از کتابخانه -که برخی اطلاعات موجود در آن صرفا قابل استفاده برای عده ی قلیلی است - مستقیما با بکارگیری احکام آئین سری مرتبط بوده چنانکه حصول به مراحل اصلی تنها با گذراندن موفقیت آمیز درجات قبلی میسر می باشد.
…
…
کتابخانه شامل کتبی با موضوعات حقوقی, دینی, فلسفی و مفاهیم غیر مادی است. بدون شک این کتابهای گرد آوری شده حاوی اطلاعات محرمانه و ارزشمندی می باشند. درست بر فراز بالاترین سطح کتابخانه (که نشانگر مرحله سی و سوم فراماسونری است) پایه ی هرم قرار دارد. اینجا مکانیست که بطور نمادین فراماسونری پایان می یابد و نظم پنهان ایلومیناتی آغاز می شود.
…
…
دقیقا زیر راس هرم ، روی کفپوش ، الگوهای هندسی خاصی مشاهده می شود.
…
…
جری گلدن به این نکته اشاره می کند که یک قطعه کریستالی درست در مرکز این الگوهای هندسی که زیر چشم هرم قرار گرفته ، کار گذاشته شده است . معنی این چه می تواند باشد؟ (قطعا مفهوم خاصی دارد)
قضات ، حاملان روشنائی:
…
…
سلولهای زندان ، اتاق دادرسی و مکان مخصوص قضات یکی بر فراز دیگری واقع شده اندو بطور نمادین به ماهیت جهان های سه گانه اشاره دارند (جهان مادی ، برزخ و جهان ابدی) . زندانیان همواره در سلولها هستند که در واقع نماد زندان جهان مردگان است . اتاقهای دادرسی بر بالای سلولهای زندان ساخته شده اند و نماد “جهان بالاتر” یعنی جائی که الوهیت و بشریت در ارتباط با یکدیگر قرار می گیرند می باشد.
…
…
در اتاقهای دادرسی ، قضات در معرض منبع طبیعی نور قرار دارند . آنها پس از شنیدن درخواستها و عرض حال توده ی مردمی که در اتاق دادرسی حضور دارند , و نور الهی پیوسته بر آنها می تابد ، به مکان مخصوص خود ، که بر فراز اتاق دادرسی واقع شده می روند . آنها بطور نمادین به جهان الهی “عروج” می کنند. سپس بعد از اتخاذ تصمیم ، “نزول” کرده تا روشنائی را به جهان پائین تر عرضه کنند.
نماد باروری:
در بیرون اتاق دادرسی راه پله ای به طبقه ی پائین وجود دارد.هیچ معبد آئین سری نیست که شامل دو ویژگی زیر نباشد.
…
…
در وسط راه پله یک بیضی کشیده(نماد اندام ت-ن-ا-س-ل-ی زنانه) وجود دارد که در درون آن یک ستون(نماد آ-ل-ت- مردانه) قرار گرفته است.این یک نماد بارز باروریست.
معابد رمزی زیادی وجود دارند که نماد باروری را در طبقات پائین تر قرار داده اند.(به عنوان مثال ساختمان قانونگذاری مونیتوبا یا عمارت کنگره ی شهر واشنگتن ). اما معمولا یک سازه گنبدی شکل به همراه نماد باروری وجود دارد :
…
…
فضای خارجی ساختمان:
محیط بیرونی ساختمان دیوان عالی مملو از اشکال نمادین است . کافیست علامت “باغچه ی دوروتی دو روچیلد“ که روی یک سنگ حجاری شده را دنبال کنید تا این نمادها را ببینید.
…
…
ابلیسک:
…
…
این باغچه دوروتی دو روچیلد است . ابلیسک معمولترین نماد آئین سریست که در جهان مورد استفاده قرار می گیرد . در مصر باستان ، ایده ای که در پس نماد قضیب وجود دارد با خدای اوزیریس در ارتباط است. اوزیریس به دست ست کشته و جسد وی به ۱۳ قسمت تقسیم شد . ایسیس تلاش کرد تا قطعات بدن او را جمع آوری کند.او موفق شد تمام تکه های جسد اوزیریس ، به جز ا-ل-ت- -ت-ن-ا-س-ل-ى- وی را که توسط یک ماهی بلعیده شده بود ، بیابد . بنابراین “-ا-ل-ت- ت-ن-ا-س-ل-ى گم شده” نشانی از انرژی مردانه است و اغلب درون یک دایره که نماد اندام ت-ن-ا-س-ل-ى و انرژی زنانه است جای داده می شود. ابلیسک در وسط یک دایره نشانگر عمل جنسی و یگانگی نیروهای مخالف است . در دنیای مدرن ما , ابلیسک ها تقریبا تابلوی راهنمای تمام نقاط عطف مهم و وقایع برجسته هستند و بنابراین, این نماد تبدیل به قدرت سری طبقه ذی نفوذ درحاکمیت گردیده است.
حیاط دادگاه:
…
…
فضای حیاط زیبا و آرامش بخش است.چشمه ی آبی که از زمین می جوشد و توسط مسیر باریکی به سوی سنگی عجیب هدایت می شود. براساس اسناد رسمی دیوان عالی ، معماری حیاط بر گرفته از آیه ۸۵ از قطعه ۱۱ کتاب مقدس است:
“حقیقت از زمین می جوشد, و عدالت از آسمان فرود می آید”
دفتر کار قضات مشرف به حیاط است . بنابراین بطور نمادین آنها”از آسمان به پائین نگاه می کنند”.جریان آب پس از طی مسیری مستقیم در زیر یک سنگ عجیب و غیرعادی پایان می یابد.
…
…
این سنگ چیست و چرا ” حقیقتی که از زمین می جوشد” به سوی این سنگ جریان می یابد؟ سنگ کاملا صیقل خورده است و تصویری واپیچیده از حیاط در آن منعکس می شود. این بیانگر چیست؟
تقاطعی زیر پا:
…
…
در مرکز محوطه گردشگاه ، معابری با اشکالی شبیه صلیب وجود دارد. جری گلدن به این موضوع اشاره می کند که این معابر به منظور لگدمال شدن توسط بازدیدکنندگان ساخته شده ا ند (ضدیت یهود با مسیحیت) و به احتمال زیاد حق با وی است . در ساختمانی که نمادگرائی در آن حکمفرمائی می کند ، احتمال کمی وجود دارد که تمام ایده ی این گذرگاه ها تنها متعلق به مهندسین معمار باشد . به عبارت دیگر ، این نمی تواند یک تصادف ساده باشد . بازدیدکنندگان می بایست از پله ها پائین بروند یا به صورت نمادین به سوی کرات پائین تر”نزول” کنند تا به تقاطع برسند. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، در این ساختمان عمل صعود و نزول از اهمیت زیادی برخوردار است . هیچ استثنائی وجود ندارد .
انجمن های مخفی به طور تاریخی در تعارض و کشمکش با کلیسای مسیحیت که دائما در حال آزار واذیت و تکفیر آنها بود ، قرار داشته است. طی قرون وسطی ، شوالیه های معبد(اجداد فراماسونرها) که در آغاز فعالیت های خود بودند ، توسط اسقف اعظم کانتربوری بر مبنای اسناد بسیاری متهم به اعمال ضد مسیحیت از جمله “لگدمال کردن صلیب” شدند . آیا اکنون آنها به وسیله ی نمادها بر پیکر مسیحیت ضربه وارد می کنند.؟
انارها:
…
…
ممکن است از دیداغلب بازدیدکنندگان انار هائی که روی زمین قرار گرفته است, بی اهمیت به نظر برسند, با این وجود برای کسانی که در پی یادگیری رموز هستند و نیز فراماسونها , انارها دارای مفهوم خاصی اند.
“در میان رموز قدیمی, انار به عنوان نماد عالم غیب مورد توجه بوده که دارای مفهومی ویژه و غیرقابل تفسیر می باشد . به گفته ی کابیری این مفهوم “راز ممنوعه” است. بسیاری از خدایان زن و مرد یونانی در حالیکه این میوه یا گل آن را در دست دارند تجسم یافته اند, که این امر ظاهرا بر اعطای حیات و فراوانی دلالت دارد.سرستون هائی به شکل انار بر بالای ستون های جاچین و بوز در جلوی معبد سلیمان قرار داشته و به فرمان یهوه , نقش شکوفه ی انار بر حاشیه جامه مخصوص کاهن اعظم دوخته شده بود.” منلی پی هال , اصول اسرار تمام اعصار
همانطور که توسط هال بیان شد , انارها بر فراز دو ستون جلوی معبد سلیمان قرار داده شده بودند. اگر شما مطالعه ی حداقلی از اصول فراماسونری داشته باشید , می دانید که معبد سلیمان و ستون های جاچین و بوز دارای ارزش و اهمیت فوق العاده ای می باشند.
” سرستونها توسط انارهائی از جنس برنز پوشیده شده و با لایه ای برنزی و نیز حلقه های گل از جنس برنزتزئین شده بودند که به نظر می رسید شبیه غلاف نیلوفر آبی یا زنبق مصری-نماد مقدس هندو ها و مصزی ها- می باشند.”آلبرت پایک, اخلاقیات و اصول عقاید
ما می دانیم که ماسون ها طبق اغتقادات کفر آمیز خود صبورانه چشم به زمانی دوخته اند که بار دیگر معبد سلیمان را در مکان اولیه آن -اورشلیم- بازسازی کنند . آیا قرار است این انارها بر روی ستون های معبدی که بنا خواهد شد نصب شوند؟
سخن پایانی:
در این مقاله از بیان ظاهری نماد گرائی پنهان دیوان عالی اسرائیل خودداری شده است . با این وجود روشن است که معماری این بنا حاوی نماد گرائی فراوانی در ارتباط با مفاهیم غیر مادی و نیل به روشنائی می باشد. در این ساختمان هیچ نشانی دال بر ارتباط با آئین یهود و یا هر دین الهی دیگری مشاهده نمی شود . ساختمان دیوان عالی در واقع معبد آئین سری است . آئین سری مخلوطی از تفسیر دلخواه از کتب مقدس و اقامه مراسم کفرآمیز می باشد . اصول این آئین تنها منحصر به تعداد اندکی از اعضای انجمن مخفی است که خاندان روچیلد نیز بخشی از آن می باشد. مفهوم پنهان در این بنا از نظر عموم دور مانده ولی بدون شک گردانندگان اصلی جهان کنونی ما و ماهیت اصلی سردمداران رژیم اشغال گر قدس را ، فاش می کند. . .
با تشکر از “زهرا امید” از مترجین وبلاگ ماسون یاب
منبع : ماسون یاب
اين مطلب را به اشتراك بگذاريد :
نظرات شما عزیزان: